آیا می توانم بعد صافی دائمی مو از رنگ مو استفاده کنم؟

آیا می توانم بعد صافی دائمی مو از رنگ مو استفاده کنم؟

درمان های کراتینه یک راه عالی برای از بین بردن موخوره و صاف کردن کوتیکول مو است. کراتینه مو یک اثر درمانی موقت است که به تدریج در مدت 3 تا 6 ماه  اثر خود را از دست میدهند. (بسته به کراتینه درمانی مورد استفاده).

خاصیت مواد کراتینه

پروتئین کراتین حاوی سیستئین دی سولفید است که پل های دی سولفیدی را تشکیل می دهد که بسیار قوی هستند و به سختی نفوذ می کنند. بنابراین به احتمال زیاد منجر به یک نتیجه حذف رنگ مو به صورت ناهموار خواهد شد. با این حال می توان پروتئین کراتین را حذف کرد تا بستر برای حذف یکنواخت رنگ طوسی آماده شود.

برای از بین بردن سد پروتئینی کراتین از شامپوی حاوی سدیم مانند سدیم لوریل سولفات استفاده کنید زیرا این ماده توانایی تجزیه کراتین را دارد.

چگونه موهای کراتینه را آماده رنگ کنیم.

برای موهایی که دارای پروتئین کراتین هستند، یک قاشق غذاخوری نمک (کلرید سدیم) را به دو یا سه قاشق غذاخوری از شامپو اضافه کنید. موها را دو یا سه بار در روز بشویید تا زمانی که مو به حالت رنگ اولیه خود بازگردد، این ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

آیا مواد صافی مو طبیعی هستند؟

برخی از درمان های صافی دائمی (ریباندینگ) از مواد ارگانیک استفاده شده اند و حاوی مواد شیمیایی مانند تیوگلیکولات، آمونیاک هیدروکسید سدیم، فرمالدئید یا مشتقات حیوانی نیستند. اینها بر پایه کراتین گیاهی هستند که برای مو ایمن تر و مهربان تر است.

اسید آمینه سیستین عامل صاف کننده دائمی و کراتین پروتئینی است که به ساقه مو استحکام می بخشد و ساقه موی آسیب دیده را احیا میکند. برای این موارد می‌توانیم تا 4 هفته منتظر بمانیم .

نتیجه گیری:

بله، شما می‌توانید پس از استفاده از صافی دائمی مو، از رنگ مو استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از صافی دائمی مو ممکن است باعث تغییر در ساختار موهای شما شود و از این رو، رنگ مو ممکن است به شکل متفاوتی در موهای شما جذب شود. همچنین باید مدت زمان کافی بین استفاده از صافی دائمی مو و رنگ مو قرار دهید تا موهای شما به طور کامل به حالت اولیه خود بازگردند و به خوبی برای رنگ شدن آماده شوند. قبل از استفاده از هر کدام از این محصولات، بهتر است با رنگ کار خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *