آرایشگری زنانه ، بهترین شغل بانوان ، بهترین شغل زنانه ، آرایشگری در ایران ، دوره آرایشگری ، آموزشگاه آرایشگری

آرایشگری زنانه یک از پردرآمدترین و بهترین شغل های بانوان در ایران و خاورمیانه

شغل آرایشگری زنانه پردرآمد ترین و بهترین شغل برای بانوان ایرانی مخصوصا در کلان شهر ها و شهرهای بزرگ مانند تهران کرج تبریز اصفهان شیراز اهواز و … دیگر شهرستان ها میباشد با شرکت در دوره های تخصصی آرایشگری زنانه فنی حرفه ای یک کسبق و کار عالی برای خودتان ایجاد کنید.

آیا شغل آرایشگری برای کسب و کار زنانه خوب است؟

آیا حرفه آرایشگری برای بانوان مناسب میباشد؟

وظیفه یک آرایشگر زنانه چیست؟

آیا آموزشگاه آرایشگری برای آموزش های تخصصی حرفه ها مناسب میباشد؟

آرایشگری را باید از کجا شروع کنیم؟

اگر به آرایشگری زنانه علاقه داشته و از روبرو شدن با بانوان زیبا پسند و شیک پسند و افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما بهتذرین شغل برای کسب و کار باشد.

تاریخچه کوتاه آرایشگری زنانه

در طول تاریخ بشریـت ، انسان ها مخصوصا زنان دنبال زیبایی و آراستگی ، مورد توجه همه بوده است. ظاهـــر افراد تا حد زیــــادی نشـــان دهنده شخصیت افراد می باشد و در ارتباطات اجتماعـــی موثر است.از دلایل اصـــلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

دوره مراقبت های پوستی

دوره آرایشگری زنانه در شمال  تهران .آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست چهره ، مو ، ناخن و …) می پردازد. آرایش به معنی لغوی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. بنابراین صحیح این است که لفـــظ آرایش برای خانم ها و پیرایـش برای آقایـان استفاده شود.

وظیفه آرایشگر زنانه چیست؟ دوره آرایشگری زنانه

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن مو ، مدل دادن به مو ها، رنگ کردن موها ، حالت دادن به مژه ها ، آرایش صورت ، اصلاح و ابرو ها ، اپیلاسیون و پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. چند سالی است که رشته دیگری هم به  رشته های آرایشگری زنانه اضافه شده است به نام آرایش دائم صورت یا میکروپیگمنتیشن.

دوره آموزش رنگ و مش با مدرک فنی حرفه ای

بهترین دوره آموزش آرایشگری زنانه در تهران .آرایشگری زنانه به صورت حرفه ای در جهان به یک علم تبدیل شده و اصول خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در مورد کوتاهی مو،آرایشگرحرفه ای با استفاده از آموزش های اصولی و تخصصی که در آموزشگاه های معتبر انجام میشود ، فرم صورت را از نظر استخوانی یا گوشتی بودن ، جنس مو، اندازه گردن ، اشکال هندسی سر و سایر گزینه‌ها را در  نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه اصلاح کند. در کشور ما هم ایران ، آموزشگاه های تخصصی آرایشگری زنانه و مردانه در تهران و شهرستان های دیگر وجود دارند که رشته های مختلف و تخصصی آرایشگری را آموزش میدهند.

کار آرایشگری مردانه چیست؟

در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها ، کراتینه و صافی مو و اصلاح صورت انجام می شود.

چگونه میتوانم در شغل آرایشگری فعالیت کنم؟

برای آموزش آرایشگری زنانه در تهران می توانید دوره تخصصی  مورد علاقه تان را در یک اموزشگاه آرایشگری گذرانده و یا در کنار یک آرایشگر ماهر کارآموزی کنید. برای این شغل باید بتوانید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید به بهترین شکل به مشتریان خدمات درخواستی آرایش و زیبایی را ارائه دهید.

یکی از عوامل موفقیت در رشته آرایشگری زنانه این میباشد که باید شخصی خلاق باشید و از آخرین مدل ها و متدها و روش ها اطلاع داشته باشید توی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید در همایش های آرایشگری شرکت کنید و مدل های جدید و اخبار های آرایشگری را دنبال کنید . طبق برخی تحقیقات انجام شده ، شغل آرایشگری شادترین شغل دنیا می باشد. البته مشکلات شغل آرایشگر در بلندمدت قابل توجه است و او ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد و پادرد شود.

شغل آرایشگری زنانه در تهران ، دوره شینیون موی زنانه در تهران

زمان کاری و ساعات کاری آرایشگران

کار آرایشگری زنانه و مردانه معمولا به صورت تمام وقت است. در برخی ایام خاص سال مانند اعیاد  تا ساعات طولانی حتی در شب ها و تعطیلات نیز آرایشگرهای زنانه باید کار کنند.این مورد هر سال در آرایشگاه های مردانه در چند روز قبل از تحویل سال نو مشاهده میشود که ارایشگر ها تا صبح هم کار میکنند .افرادی که خود سالن زیبایی و آرایشگاه دارند، تعیین ساعت کاری بر عهده خودشان است.

محل کار آرایشگر در سالن های زیبایی و آرایشگاه های مختلف است . این اماکن باید شرایط خاصی داشته و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

مکان آرایشگری و رفتار با مشتریان

آرایشگری یک شغل حساس میباشد و آرایشگران باید هنگام برخـورد با مشتری یه سری رفتـار و آدابــی را باید رعایت کنند.

آرایشگـــر باید در بدو ورود مشتری ضمن خوش آمدگویی به مشتــــری نوبت مشتری را تعیین کند. اکثر آرایشگاه های زنانه مخصوصا آرایشگاه ها و آموزشگاه های آرایشگری در تهران منشی برای خود دارند و این وظایف کار منشی میباشد.

محل آرایشگری باید تمیز و بهداشتی باشد هر چه قـــدر آرایشگاه تمیزتر و لوکس تر باشـــد مشتری احساس آرامش بیشتـــری دارد .

دوره کاشت ناخن زنانه در تهران

پیش بند های آرایشگری باید یکبار مصـــرف باشد و لوازم آرایشگری باید در هر دفعه آرایش و پیرایش تمیز شده و ضدعفونـــی گردند .

تعرفه های خدمات آرایشگری باید مشخص باشد تا اطمینان مشتری برای خدمات آرایشگری آن مرکز بیشتـــر شود .

نوع خدماتی که مشتری میخواهد را باید دقیقا پرسید و مشاوره لازم را برای ارائـه خدمات بهتر ارائه داد تا مشتری از خدمات ارائه شده راضــی باشد ضمنا باید متـــد های جدــید آرایشگری را به مراجعه کننده گان معرفــی کنید .

خدمات و وظایف در آرایشگری زنانه

خلاصه وظایف و خدمات یک آرایشگر ماهر زنانه در آرایشگاه های تخصصی و عمومی عبارتند از  :

خلاصه خدمات آرایشگری زنانه

1- کوتاه کردن و مدل دادن به موها (آرایشگری زنانه و مردانه) 2-رنگ کردن ، فرکردن یا صاف کردن مو (آرایشگری زنانه و مردانه)  3- انجام اصلاح ابرو و صورت (آرایشگری زنانه) 4- انجام آرایش صورت (گریم و میکاپ در آرایشگری زنانه) 5- پاکسازی پوست در (آرایشگر زنانه و مردانه) 6- خدمات تخصصی ناخن در (آرایشگری زنانه) 7- اپیلاسیون (آرایشگر زنانه و مردانه) 8- آرایش دائم تاتو(آرایشگری زنانه ) 9- شینیون مو (آرایشگری زنانه)

دوره تخصصی آموزش و کراتینه مو در تهران
خدمات و وظایف در آرایشگری زنانه

خلاصه وظایف آرایشگران

1-دادن مشاوره در خصوص مشکلات پوست و مو(آموزش آرایشگری در تهران) 2-رعایت کامل اصول بهداشتی در کار 3-تهیه مواد و وسایل لازم برای آرایشگاه .

در آرایشگاه های کوچک و محله ای و شهر های کوچک ، یک یا دو نفر کلیه خدمات آرایشگری زنانه را انجام میدهند ولی در آرایشگاه های بزرگ و مدرن معمولا وظایف آرایشگران نسبت به تخصص شان به تقسیم بندی شده است ؛ به عنوان مثال یک آرایشگر کوتاهی مو فقط خدمات تخصصی کوتاهی مو را انجام میدهد و کسی که متخصص کار با مواد میباشد خدمات تخصصی رنگ و مش و صافی و کراتینه مو را انجام میدهد. در آرایشگاه های کوچک معمولا یک یا دو آرایشگر همه کارهای مشتریان را انجام می دهند. برای شرکت در دوره های آرایشگری زنانه در تهران با مجموعه آموزشگاه های معتبر سایت ماتیشکا تماس بگیرید .

رشته های تخصصی آرایشگری زنانه را باید کجا آموزش دید؟

چندین سالی هست که در اکثر آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران  برای هر رشته تخصصی آرایشگری زنانه یا مردانه مدرک خاصی ارائه میشود. یعی شما میتوانید در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه خوب برای دوره های تخصصی زیر ثبت نام کنید. یعنی دوره خاصی برای هر رشته پایه گذاری شده است . به عنوان مثال :

دوره گریم و میکاپ :

گریم و میکاپ که در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه آموزش داده میشود یک تخصص حرفه ای میباشد که به صورت جداگانه اموزش داده میشود. برای این رشته به پیش نیاز احتیاج دارد .که در آن طریقه پوشاندن چین و چروک های صورت با آرایش ، برجسته کردن زیبایی های چهره فرد و برعکس مخفی کردن عیوب صورت با کرم های آرایشی ، طریقه سایه زدن چشم ها و آموزش انواع سایه های چشم ، گریم های استخری ، میکاپ لایت و … آموزش داده میشود و گریمور و میکاپ کار بعد از اتمام دوره میتواند به عنوان یک متخصص آرایش (گریم و میکاپ) در مراکز زیبایی مشغول به کار شود .برای شرکت در دوره تخصصی گریم و میکاپ ماتیشکا در تهران با مدرک فنی حرفه ای ، با مشاوران آموزشگاه های بالا تماس بگیرید.

رشته های دیگر عبارتند از : رشته رنگ و مش ، رشته کوتاهی موی زنانه ، رشته کوتاهی موی بچه گانه (دخترانه) ، رشته میکروپیگمنتیشن ، رشته آرایش و پیرایش ، آرایشگر عروس ، آرایشگر ناخن ، پاکسازی صورت ، دکلراسیون موی زنانه ، شینیون مو و …

9 دیدگاه در “آرایشگری زنانه یک از پردرآمدترین و بهترین شغل های بانوان در ایران و خاورمیانه”

  1. سلام بچه ها من بین آموزش شینیون و میکاپ گیر کردم که کدوم رو برم یاد بگیرم .

    از طرفی هم نمیتونم زیاد هزینه کنم واسه لوازم

    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام هر دوتا رو یاد بگیری بهتر است
      چون اگر شینیون انجام شود میکاپ باید باشه
      کسی نیست انجام بده مگر این که صاحب آرایشگاه انجام بده

      چون که خودم مشکل برخورد کردم شینیون مادرم و خواهرم انجام بدم دیگر نمیتونم آرایش صورت انجام بدم

  2. پیشنهاد من اینه که شنیون یاد بگیری،چون بیشتر سالن دارا خودشون میخواند میکاپ کنند حتی اگه کمتر از میکاپ کار بلد باشند،و از طرفی هزینه وسایل میکاپ خیلی زیاده و کار خوب وقتی میتونی تحویل بدی که موادت ی حداقل هایی داشته باشه ،همه نمونه کارایی که میبینی تو اینستا با برند زدن ،و میکاپ خیلی تمرین و تلاش میخواد و چون مسأله چهره اس سخت گیری تو انتخاب میکاپ آرتیست برای مشتری بیشتره نسبت به شینیون و اینکه حین کارم باز چون تو چهره اس مشتری بیشتر ازت ایراد میگیره تا شنیون

    من خودم چهار سال پیش رفتم شروع کردم دوره میکاپ گذروندم الان پشیمونم

    کلی وقت و هزینه رو الان اگه گذاشته بودم رو شنیون خیلی پیشرفت کرده بودم

    میکاپ زرق و برقش بیشتره ،بیشتر به چشم میان ولی پول درآوردن تو شینیون راحت تره و زودتر به نتیجه میرسی

    1. پاسخ شهلا فخیمی:

      من ناخنکارم و خیلی هزینه کردم واسه یادگیری اش اما مشتری ندارم و تایم کاشت ام طولانی است و دوتا بچه کوچیک دارم سختم است برم تو سالن ها کار کنم
      با خودم گفتم یا میکاپ یا شینیون یاد بگیرم تایمش کمتره
      شینیون سشوار بابلیس سایز۲۵ اتو ویو دارم مارک های معروفی نیستن اما کار راه میندازن

      من چون یه بار انتخاب اشتباه کردم و ناخن رو انتخاب کردم دیگه نمیخام اشتباه کنم و سنجیده تصمیم بگیرم و یه حرفه رو یاد بگیرم

      1. پاسخ باران اکبری:

        هر کاری ممکن است سختی های خودشو داشته باشه دوستان شینیون کار انشا الله بیان راهنمایی ات کنند ،ولی شینیون همین هایی که گفتی میخواد ی تومن هم خورد و ریز ولی میکاپ هرچی ی وسایل میخری میبینی کمه

        1. پاسخ کمند:

          آره درسته
          اما یه شینیون نهایت۲ساعت طول می‌کشه تو یه سالن من یه کاشت ناخن و یه ژل پولیش زدم شینیون کار تو همون تایم۴تا شینیون زد
          یه کاری میخام تایمش کم باشه وسواس و‌ دقت ش مثل ناخن نباشه دقیقا شینیون به نظرم خوب باشه

          واسه همین میگم یه سایه ارزون بخرم یکی دو تا سایه که به هرچشمی بیاد یاد بگیرم اگه خواستن آرایش ساده هم بلد باشم

          1. پاسخ لعیا:

            منم کار آرایش دائم و بلید انجام میدم منم مثل شما بچه کوچیک دارم ولی اونطور که باید کار باشه نیست،برای هرکس کار انجام دادم راضی بوده ولی کمه سالن دار ها اکثرا میگن مشتری از خودت آخه اینطوری نمیشه،تو یه سالن هم به خاطر بچه ها نمیتونم برم بشینم تا یه روز مشتری بیاد

  3. فرقی نمیکنه با آموزش دیگری باشه هزینه اش زیاد
    الان خودم لوازم شینیون خرید کردم ۱ میلیون ۶۰۰ تازه مونده بقیه اش بگیرم دارم کار میکنم وسایل خودم میگیرم

  4. پاسخ پیگمنتر مهسا:

    دقیقا منم همین مشکل دارم واسه ناخن قبلاً به هرچی میگفتم می‌گفت مشتری باخودت خوب من مشتری داشتم که نمی‌رفتم تو سالن اون بزنم کمتر می‌گرفتم تو خونه راضی میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *