مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک بین المللی آرایشگری شامل بیش از 30 رشته است ولی چون در کشور ما اصطلاح آرایشگری بیشتر رواج دارد اکثریت مردم که تازه میخواهند وارد حرفه ارایشگری شوند فکر میکنند کل رشته های آرایشگری ، یکجا اموزش داده میشود در حالت کلی به رشته آرایش و پیرایش زنانه ، آرایشگری زنانه میگویند.

رشته های آرایشگری زنانه با مدرک بین المللی

رشته های آرایشگری زنانه که شامل بیش از 30 رشته میباشد کلا در آموزشگاه های مراقبت و زیبایی فنی حرفه ای آموزش داده میشوند و در صورتی که کارآموز درخواست مدرک فنی حرفه ای بکند با هزینه جداگانه برایش صادر میشود .

تعدادی از این رشته ها که پرطرفدار هستند عبارتند از:

کوتاهی موی زنانه ، آرایش صورت ، مشاوره در مراقبت (پوست- مو- زیبایی و تناسب اندام) ، استفاده محصولات بهداشتی و کرم ها، کوتاهی موی ژورنالی ، کوتاهی موی دخترانه ، اصلاح صورت و ابرو ، اپیلاسیون ، پاکسازی صورت ، خودآرایی زنانه ، گریم بالماسکه ، آرایشگر عروس ، میکروپیگمنتیشن ، شینیون مو ، آرایشگرناخن (کاشت ناخن) ، طراحی با حنا بر روی بدن ، رنگ و مش مو ، کوتاهی موی سر با زاویه مختلف ، فرم دادن به ابرو ، شینیون مو با ابزار ، سشوار کشیدن مو ، اکستنشن مو ، متعادل سازی صورت و …

 

انواع مدرک آرایشگری زنانه فنی حرفه ای

سازمان فنی حرفه ای میتواند سه نوع مدرک برای افرادی که دوره ها را تمام میکنند صادر کند که بستگی به درخواست شما دارد:

  •  مدرک رسمی فنی حرفه ای
  • مدرک مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای
  • مدرک گذر مهارتی فنی و حرفه ای

از سه نوع مدرک ذکر شده بالا ، فقط مدرک رسمی فنی حرفه ای ، مدرک رسمی و بین المللی است. این مدرک قابل ترجمه در دفاتر رسمی میباشد و در بیش از 180 کشور دنیا معتبر میباشد.

مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک دوره کوتاه مدت آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای

 

مدرک بین المللی چیست؟

مدرک رسمی فنی حرفه ای یا مدرک بین المللی فنی حرفه ای به این معناست، سازمانی که این مدرک را صادر کرده دارای اعتبار جهانی و بین المللی است و کارآموز یا متقاضی می‌توانند جهت قوی کردن رزومه کاری خود برای مهاجرت در زمینه تخصص کاری برای کشورهای مختلف گواهینامه مهارت بین المللی و یا مدرک بین المللی معتبر با قابلیت استعلام دریافت کنند .

مدرک آرایشگری برای مهاجرت کدام مدرک است؟

مدارک رشته های مختلف آرایشگری که برای مهاجرت صادر میشوند مدرک رسمی فنی حرفه ای میباشند که کارآموز میتواند این مدارک را در مراجع رسمی ترجمه کرده و در هر کشوری که مهاجرت میکند از این مدرک استفاده کند. با داشتن این مدرک شما متخصص رشته مورد نظر میباشید . طبق قوانین کار بین المللی ILO ، مدارک رسمی فنی حرفه ای صادر شده در ایران در بیش از ۱۸۰ کشور دنیا که عضو ILO  هستند معتبر میباشند . قابل ذکر است که بعضی کشور ها چون قوانین سخت تری برای برخی حرفه ها  دارند این مدرک را در شرکت کارآموز در تعداد کلاس ها لحاظ میکنند و تعداد کلاس ها را کمتر میکنند بالطبع هزینه کمتری هم برای کارآموز میافتد.  ولی به طور کامل برای صادر کردن مجوز برای حرفه های حساس را شاید قبول نداشته باشند (البته برای بعضی رشته ها و بعضی کشورها)

مدرک بین المللی آرایشگری زنانه

اعتبار مدرک بین المللی فنی و حرفه ای چقدر است؟

توضیحات معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

توضیحات معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مورخ 12/12/96 درباره اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: “افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده در سازمان فنی و حرفه‎ای موفق به اخذ گواهینامه شوند با توجه به بین المللی بودن این مدرک می‌توانند در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، مشغول کار شوند و این گواهینامه بین‌المللی در همه این کشورها اعتبار دارد.”

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز تمام کشوهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، افزود: “اعتبار گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از مدارک دانشگاهی هم بالاتر است و می‌توان ادعا کرد که شاید اگر کسی مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف داشته باشد که تقریبا بهترین مدرک در دانشگاه‌های کشور به شمار می‎‌آید نتواند به راحتی کسی که مدرک درجه دو فنی حرفه‌ای از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور کسب کرده‌ است در خارج از کشور مشغول به کار شود.”

 

استعلام گواهینامه آرایشگری

برای استعلام گواهینامه آرایشگری در ایران ، مراکز دولتی مانند آموزش و پرورس ، تامین اجتماعی ، مترجمان قوه قضائیه خودشان پنلی در سایت فنی حرفه ای دارند و وارد سایت میشوند و خودشان مستقیم گواهینامه شما را مشاهده میکنند و در صورتی که خودتان میخواهید تصویر مدرک بین المللی آرایشگری خودتان را مشاهده کنید یا از مدرک تان پرینت بگیرید وارد لینک استعلام گواهینامه   میشوید.

 

مدرک آرایشگری برای جواز آرایشگاه

افتتاح آرایشگاه زنانه سالهاست که طبق قوانین مشخصی در کشور در جریان است و اتحادیه ها بدون داشتن مدرک فنی  حرفه ای برای شما جواز کسب آرایشگاه را نمیدهند. حتی تجربه چندین ساله هم در ارایشگری داشته باشید باید مدرک فنی حرفه ای داشته باشید . مدرک رسمی فنی حرفه ای که در بالا توضیح داده شد مدرک لازمه شما برای درخواست جواز کسب و کار ارایشگری میباشد. قابل ذکر است برای مدرک های تمامی رشته ها نمیتوان جواز کسب سالن یا آرایشگاه گرفت. متقاضی میتواند در صورت داشتن مدرک آرایش و پیرایش زنانه یا مدارک هفت گانه آرایشی درخواست مجوز کند .

مدرک آرایشگری زنانه برای جواز آرایشگاه زنانه

وام با مدرک آرایشگری بین المللی زنانه

وام فنی حرفه ای آرایشگری یک کمک هزینه خوب برای شروع خود اشتغالی و کسب و کار می باشد. اولین قدم برای دریافت وام با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری دریافت دیپلم ارایشگری می باشد، و راه رسیدن به این مدرک ثبت نام در یکی از آموزشگاه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای و طی کردن دوره های آموزشی و شرکت در آزمون سنجش می باشد. بعد از دریافت دیپلم آرایشگری ، متقاضی میتواند تا میزان 30 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماهه از این تسهیلات استفاده نمایند. پس از اینکه افراد درخواست خود را برای این وام ثبت می نمایند، توسط کارشناسان اعتبارسنجی شده و اولویت بندی خواهد شد.

 

هزینه مدرک بین المللی آرایشگری زنانه چقدر است؟

شهریه آموزش رشته های آرایشگری در آموزشگاه های آرایشگری، توسط سازمان فنی حرفه ای ، اول هر سال تعیین میگردد. منظور ما از مدرک آرایشگری در این صفحه ، مدرک رشته آرایش و پیرایش زنانه میباشد . در صورتی که بخواهید در سال ۱۴۰۰ این رشته را به صورت خصوصی آموزش ببینید مبلغ ۴.۲۰۰.۰۰ تومان باید پرداخت کنید در صورتی که بخواهید گروهی آموزش ببینید مبلغ 2.200.000 تومان به آموزشگاه پرداخت کنید.

نام حرفه: آرایش و پیرایش زنانه
ظرفیت کلاس های خصوصی: 1 الی 3 نفر
ظرفیت کلاس های عمومی: 4 الی 8 نفر
هزینه دوره خصوصی:
4.200.000 تومان
هزینه دوره عمومی: 2.200.000 تومان

 

گرفتن مدرک آرایشگری بین المللی چقدر طول میکشد؟

دوره آرایش و پیرایش زنانه به صورت گروهی و خصوصی حدودا ۷ هفته میباشد . در صورتی که شما در دوره ها به صورت کامل شرکت کنید و آموزش ها را کامل یاد بگیرید بعد از ۷ هفته یا شاید کمتر از شما یک اموزش عملی و نظری گرفته میشود در صورت قبولی که توسط مربیان راهنمایی خواهید شد و به احتمال خیلی زیاد هم قبول میشوید بعد از حدود دو هفته برای شما مدرک رسمی فنی حرفه ای صادر خواهد شد و در سایت سازمان فنی حرفه ای میتوانید آنرا دانلود کرده و پرینت بگیرید .

در لینک زیر با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه خود میتوانید در صورتی که در سازمان فنی حرفه ای بعد از سال ۹۲ مدرکی دارید مشاهده کنید. (تست کنید)

لینک استعلام مدرک فنی حرفه ای

 

تمدید مدرک بین المللی آرایشگری

درصورتی که اعتبار مدارک آرایشگری شما تمام شده است میتوانید با تهیه کپی از تمام صفحات شناسنامه ، کارت ملی ، اصلی مدرک منقضی شده فنی حرفه ای ، کپی از اخرین مدرک تحصیلی ، و چند قطعه عکس و واریز هزینه های تمدید که حدودا کمتر از ۲۰ هزار تومان میباشد در آزمون عملی رشته مورد نظرتان شرکت کنید و بعد از تعیین زمان آزمون و صورت قبولی حدود دو هفته بعد از آزمون مدرک جدید تان اماده خواهد شد و با واریز هزینه گواهینامه میتوانید گواهینامه تان را دریافت کنید.

 

ایا میتوان مدرک آرایشگری را خرید؟

خرید مدرک آرایشگری نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها نامعتبر میباشد و خلاف قانون است و هر گونه مشکلات ناشی از سو استفاده از مدرک و دیگر مشکلات به صاحب کارت برمیگردد. پس توجه کنید بهترین مدرک ، مدرکی است که به نام خودتان صادر میشود و از واگذاری مدارک آرایشگری فنی حرفه ای خود به دیگران خودداری کنید .

چگونه مدرک آرایشگری خودم را استعلام کنم؟
میتوانید وارد لینک http://azmoon.portaltvto.com/estelam/estelam/index/ شوید و با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه ، مدرک رسمی و یا مورد تایید خود را در سایت مشاهده کنید.
من برای کار میخوام به یک کشور خارجی مهاجرت کنم مدرک م را چیکار کنم؟
در صورتی که قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارید باید مدرک رسمی فنی حرفه ای خود را توسط مترجمان رسمی قوه قضائیه ترجمه کنید (چون قوانین همیشه در حال تغییر است در این باره اطلاعات جمع کنید)
هزینه مدرک بین المللی آرایش و پیرایش چقدر است؟
شهریه آموزشگاه ها هر سال و بر حسب شهرستان های گروه ۱ و ۲ فرق میکنید. هزینه ثبت نام در رشته آرایش و پیرایش زنانه در تهران در سال 1400 در این صفحه از سایت آوره شده است .
از اعتبار مدرک آرایشی من بیش از ۵ سال گذشته است آیا تمدید میشود؟
بله . برای تمدید باید چند تا کپی از مدارک شخصی مانند شناسنامه - مدرک دیپلم - کارت ملی - عکس و اصل مدرک آرایشگری خود را که منقضی شده را برای ثبت نام به فنی حرفه ای مراجعه کنید و دوباره باید در آزمون عملی شرکت  کنید.
ایا برای تمدید مدرک بین المللی آرایشگری، باید هزینه پرداخت کنم؟
بله . هزینه های تمدید و شرکت در آزمون عملی سازمان فنی حرفه ای مبالغ کمتری هستند. در سال ۱۴۰۰ این هزینه ها کمتر از ۴۰ هزار تومان میباشد

13 دیدگاه در “مدرک بین المللی آرایشگری”

  1. دوستان برای آزمون های شنیون و میکاپ حتما باید 3 ماه دوره رو بریم یا فقط میتونیم امتحان بدیم؟مثلا شنیون 550 هست باید کلش رو بدیم؟

    1. سلام .
      این مبلغ برای 3 . 4 سال پیشه .

      بله برای گرفتن مدرک باید دوره ببینید و تا بتونید تو آزمون های عملی و نظری قبول شوید تا مدرک بهتون بدند .

  2. یه سوال بچه ها مدرک آرایش و پیرایش داشته باشیم کافیه یا حتما باید مدرک مانیکور رو بگیریم که بتونیم تو سالن ناخنکار باشیم?

    1. اگر مجوز برای زدن آرایشگاه میخواید باید مدرک ۷ رشته آرایشی رو داشته باشید.

      قانون جدید آمده که ناخن کارهای سالن حتما باید مدرک مانیکور و پدیکور داشته باشند اما به خود سالن هم بستگی داره که ازتون مدرک بخواد یا نه .

  3. مدرک آرایشگری من مال بیست و سه سال پیش قبول می کنن که جواز آرایشگاه بدن

  4. من مدرک تتو ندارم آخه حوصله مدرک آرایش صورت گرفتن و ندارم چکار کنم ممکنه شکایت بشه ازم؟

    1. مدرک هم داشته باشید ممکنه شکایت بشه ازتون عزیزم

      ولی اگر نداشته باشید اگه حق با شما هم باشه به نفع شاکی رای میدند

  5. سلام میشه راهنماییم کنین.
    من شنیدم گرفتن جواز برای سالن تخصصی تاتو نیاز به ۵تا مدرک آرایشگری داره.
    حقیقت داره؟ ؟ ؟

  6. سلام استاد عزیز. ی سوال داشتم. من شنیدم واسه گرفتن مدرک تاتو باید ۳تا مدرک آرایشگری رو داشته باشن . درسته؟

  7. سلام من تازه رفتم کلاس های تاتو ثبت نام کردم برای گرفتن مدرک تاتو واقعا نیاز هست گریم و متعادل سازی چهره رو یاد بگیریم؟میشه تابلو زد؟یا به نظر شما اول برم آرایش پیرایش یاد بگیرم بعد بدون مدرک تو سالن تاتو کنم

  8. سلام خسته نباشید
    تجربه های کاریم رو بهتون بگم
    من مدرک آرایش و پیرایش دارم.بعد دوره شینیون جدا دیدم.۶ ماه تو سالن گیوا مرزداران دستیار شینیون بودم‌.۱ سالم تجربه کار شینیون دارم
    .دوره میکاپ تخصصی دیدم.مدرکش رو هم گرفتم.کامل بلدم اما چون مواد حرفه ای نگرفتم زیاد کار نکردم.ولی کامل بلدم
    دوره ناخن دیدم.یه سالم کار کردم اما بعد رفتم سمت شینیون.در صورت نیاز اطلاع بدین ممنون

  9. قابل توجه آرایشگران و هنرجویان عزیز
    عزیزانی که برای خودتون یا شاگردان تون مدرک فنی و حرفه ای میخواین میتونید ازطریق آموزشگاه های ما ثبت نام کنید و با کمترین هزینه مدرک بگیرید.
    هزینه هر مدرک ( بجز مدرک رنگ که هزینه اش یه مقدار بیشتره) برای هر مدرک *** تومان
    چون هزینه ها هر سال فرق میکند تماس بگیرید .👆👆👆

  10. من یه سوال داشتم . به آرایشگری علاقه دارم ولی تاالان دانشگاه فرصتی نذاشت واسم .
    میخوام تازه شروع کنم.
    چند تا مدرک برای زدن یه سالن زیبایی نیاز دارم وهزینه تقریبی چقدر هست برای گرفتن مدارک و آموزش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.